عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد مقاله خود را در کنفرانس Geodarmtad2010 ارائه داد

دکتر سید علی المدرسی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با ارائه مقاله ای با عنوان منشأ و فرایندهای مؤثر در تکوین گالی های منطقه گرمه-ایران به عنوان تنها عضو هیأت علمی اعزام شده از ایران مقاله خود را ارائه داد.
دکتر سید علی المدرسی عضو هیأت علمی گروه عمران واحد یزد  گفت: این کنفرانس که در اکتبر 2010 در دانشگاه دارمشاد آلمان برگزار شد حدود 700 نفر از پژوهشگران کشورهای اروپا و آسیا در آن شرکت داشتند که تنها نام 4 نفر ایرانی به چشم می خورد که از این 4 نفر یک نفر عضو هیأت علمی واحد یزد و 3 نفر دانشجویان ایرانی بودند که در کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل بوده و در این کنفرانس شرکت نموده بودند.
وی ادامه داد: در این کنفرانس که به صورت سالیانه برگزار می شود 100 مقاله به صورت سخنرانی و 200 مقاله به صورت پوسترارائه شد که اینجانب مقاله خود را به صورت شفاهی با عنوان منشأ و فرایندهای مؤثر در تکوین گالی های منطقه گرمه-ایران ارائه دادم.
دکتر المدرسی معاون دانشجویی دانشگاه در رابطه با محتوای مقاله خود گفت : منطقه گرمه واقع در ایران مرکزی از توابع شهرستان نایین از جمله مناطقی است که در معرض فرسایش خاک بوده و علی رغم کمبود روان اب در منطقه شواهد متعددی از فرسایش آبکندی در منطقه دیده می شود و این اشکال از پیچیده ترین اشکال فرسایشی هستند که طی چندین مرحله و در طول زمان، رشد و تحول یافته اند.
این پژوهشگر دانشگاه ادامه داد : گفته میشود فرآیندهای طبیعی و عوامل انسانی در این امر نقش مؤثری را ایفا می کنند اما تکتونیک جنبا به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد بخشی از آبکندها در این منطقه نقش اساسی داشته است و این در حالیست که در هیچیک از منابع داخلی و خارجی به این عامل در تکوین این پدیده اشاره ای نشده است.
وی افزود: بر اساس بررسی های بعمل آمده در این پژوهش میتوان مستندات لازم بر دخالت تکتونیک جنبا در ایجاد آبکندها را ارائه و این عامل را به عنوان یک عامل در ایجاد فرم های آشفته یا فرم های نا تعادلی منطقه برشمرد.
دکتر المدرسی خاطر نشان کرد: بررسی مطالعات و تجزیه و تحلیل داده ها در خصوص مورفوژی آبکندها و فرآیندهای بوجود آورنده آنها در سه منطقه گرمه، بیاضه و اردیب نشان می دهد که ایجاد آبکندهای منطقه بیشتر ناشی از تغییر سطوح اساس محلی(بواسطه تغییرات اقلیمی)، تغییر سطح اساس آب در اثر پارگی آبگیر محلی در بیاضه و سرریز آن و بالاخره تغییر سطوح اساس محلی بواسطه تغییرات تکتونیک جنبا در اردیب بوده است.
لازم به ذکر است دکتر المدرسی در کارنامه پژوهشی خود 4 ارائه مقاله به صورت کنفرانس در کنفرانس خارجی،2 مقاله ISI، 13 مقاله علمی پژوهشی ترویجی و کسب جایگاه پزوهشگر برتر سالهای 88 و 87 و استاد نمونه سال 88 دانشگاه را دارد. نامبرده در سال 88 بعنوان حوزه دانشجویی برتر دانسگاه آزاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا